❤❤با سلام ... ورود شمارا به ❤❤بهترین سایت کاربردی❤❤بهترین سایت کاربردی❤❤ خوش آمد ميگويیم ....دوستان نظر یادتون نره.

❤❤ welcome to p30full.lxb.ir..❤❤بهترین سایت کاربردی❤❤..p30full.loxblog.com....p30full.lxb.ir ❤❤

تصوير استاتيك

تصوير استاتيك

**همه چیز درباره نشانه ها،علائم،پیشگیری،ابتلا و درمان بیماری ام اس(MS)**
❤❤بهترین سایت کاربردی❤❤
نرم افزار..فیلم..موزیک..مطالب

 

 

 

 

**همه چیز درباره نشانه ها،علائم،پیشگیری،ابتلا و درمان بیماری ام اس(MS)**

بیماری ام اس

معمولاً افراد بعد از بروز علایمی مانند بی حسی و سوزن شدن دست و پا و یا از دست دادن تعادل به پزشک مراجعه می کنند و با انجام آزمایش و معاینه متوجه می شوند که به بیماری MS مبتلا شده اند.در این مطلب به معرفی بیماری، پیشگیری و علایمی که می تواند نشانه ای از این بیماری باشد اشاره می کنیم.

علائم ام اس کدامند؟

سوزش در انگشتان:این حالت ممکن است برای هر فردی به وجود بیاید اما در صورت دائمی شدن آن، بهتر است به پزشک مراجعه کنید شاید این نشانه ام اس نباشد اما می تواند با یک مشکل عضله یا عصب در ارتباط باشد. بنابراین بهتر است که به پزشک مراجعه کنید تا معاینه شوید.

التهاب عصب بینایی و مشکلات چشم:این مشکل برای بیش از ۵۰ درصد مبتلایان به ام اس ایجاد می شود و در ۱۵ درصد افراد، جزو اولین علایم است. این مشکل می تواند به شکل دوبینی، چشم درد و دید غیر واضح بروز کند.

خستگی مفرط:خستگی مفرط در بیماری های متعددی دیده می شود از جمله «ام اس»؛ در مرحله اول این بیماری، حدود ۲۰ درصد بیماران دچار خستگی مفرط می شوند.

احساس ضعف در دست و پاها و ضعف عضله:احساس ضعف، خستگی یا سستی دست و پا علامت شایع این بیماری است.

از دست دادن تعادل:در موارد متعدد، نداشتن تعادل یا راه رفتن به صورت غیرعادی می تواند علایم اولیه این بیماری باشد. برخی از مبتلایان در مستقیم راه رفتن مشکل دارند و به آسانی تعادل خود را از دست می دهند.

نوعی احساس شوک الکتریکی:علامت لرمیت یا نوعی حس الکتریکی شوک که به پشت و اندام تحتانی انتشار می یابد و اغلب هنگام خم کردن گردن بروز می کند، می تواند نشانه ام اس باشد.

اسپاستیسیتی (Spasticity):این حالت، ناتوانی در کنترل عضله است که در مبتلایان به ام اس، بسیار شایع است.

بی اختیاری ادرار:مشکل مثانه یا روده در مبتلایان به ام اس شایع است. در صورت مشکل ساز بودن این مسئله بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

علایم دیگر:سرگیجه، لرزش، درد صورت، اسپاسم عضله، مشکل گفتاری، علایم دیگر بیماری ام اس است.

بیماران مبتلا به ام اس بخوانند

یک متخصص مغز و اعصاب عنوان کرد: از زمانی که بیماری ام اس در فرد تشخیص داده می‌شود باید ورزش را شروع کند زیرا این کار تاثیر بسزایی در کاهش حملات و روحیه فرد دارد.

دکتر علیرضا میناگر استاد دانشگاه لوئیزیانای آمریکا در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نحوه درمان بیماران مبتلا به ام اس اظهار کرد: این بیماران باید علاوه بر متخصص مغز و اعصاب به روانپزشک، متخصص چشم، متخصص فیزیوتراپی و متخصص تغذیه نیز رجوع کنند، زیرا بیماری ام اس بسته به نوع بیماری، قسمت‌های مختلفی از بدن فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: مثلا از آنجا که تحقیقات نشان می‌دهد بیماری ام اس در افراد چاق بیشتر مشاهده می‌شود، بیماران پس از ابتلا باید وزن خود را کم کنند که به همین دلیل به متخصص تغذیه نیاز پیدا می‌کنند. زیرا اگر بیمار لاغرتر باشد در مقابله با بیماری عصبی که حرکاتش را تهدید می‌کند، در درازمدت بیشتر و بهتر می‌تواند دوام بیاورد.

این نورولوژیست در خصوص علل ژنتیکی بیماری ام اس، اظهار کرد: با بررسی فرمول ژنتیکی فرد، می‌توان فهمید که چقدر امکان دارد که فرزند وی نیز به ام اس مبتلا شود، مثلا تحقیقات نشان می‌دهد اگر یکی از والدین دچار ام اس باشد بین چهار تا 16 درصد احتمال دارد که فرزندشان نیز دچار ام اس شود.

استاد دانشگاه لوئیزیانای آمریکا افزود: پزشکان پیش از بارداری، میزان احتمال ابتلای ام اس فرزند را گفته و معمولا به آنها توصیه می‌کنند که بچه‌دار شوند.

میناگر در پایان اظهار کرد: از آنجا که عوامل هورمونی و نوع ظاهر شدن بیماری و پیشرفت آن در افراد مختلف متفاوت است هر کسی درمان خاص خود را داشته و میزان و شکل ابتلای فرزندان آنها نیز متفاوت است.

چه کسانی دچار بیماری ام.اس می شوند؟

عموماً دو گروه از اشخاص دچار بیماری ام.اس می‌شوند:
الف -
گروه نخست افرادی هستند فوق‌العاده حساس، زودرنج و عصبی و با كمترین ناملایمات از حالت عادی خارج شده و تعادل خود را از دست می‌دهند.

یكی از عمده‌ترین علت‌های این بیماری، عصبی شدن افراد است كه مهم‌ترین دلیل آن در واقع كمبود مواد غذایی یا مواد معدنی و ویتامین‌ها در بدن و همچنین مواد زائد در سلول‌ها و بافت‌ها است. هرگاه شخص از نظر فیزیولوژی دچال اختلال شود، از نظر سیستم عصبی نیز دچار ناراحتی روحی و روانی خواهد شد و با كمترین برخوردی، عكس‌العمل نشان خواهد داد.‌وقتی كه تعادل املاح معدنی در بدن به هم می‌خورد، انسان با كمترین برخوردی عصبی می‌شود و همچنین كار غدد درون‌ریز در بدن مختل می‌شود. همین امر موجب می‌شود كه ترشحات طبیعی معده مختل و اسید معده به اندازه دوبرابر حد طبیعی شود

.روزانه معده یك انسان بالغ حدود دو لیتر اسید كلریدریك ترشح می‌كند كه در هضم غذا نقش اصلی را ایفا می‌كند. وقتی فردی عصبی می‌شود، این مقدار اسید به دو برابر حجم واقعی و طبیعی خود می‌رسد كه در واقع روزانه چهار لیتر اسید معده كه فوق‌العاده قوی است، ترشح می‌شود.

اختلال در غدد درون‌ریز موجب می‌شود كه سیستم داخلی بدن به هم ریزد و انسان از حالت تعادلی روحی و روانی خارج شود. پس می‌توان نتیجه گرفت بهترین راهكار درمانی كه در زمینه پیشگیری از بیماری ام.اس نیز برای این گروه مؤثر خواهد بود، پرهیز از بروز تنش در مناسبات بین‌فردی و سعی در كنترل احساسات و عواطف شخصی است افراد زودرنج و حساس باید تلاش كنند تا تفسیر خود را از موقعیت‌های اجتماعی به‌گونه‌ای تغییر دهند تا كمترین فشار روانی بر آنان وارد شود.

‌ب -
گروه دوم شامل افرادی است كه از نظر ژنتیكی دارای طبع سردی هستند و مدام از غذاهای سرد (غذاهایی با ‌‌PH اسیدی) به حد وفور استفاده می‌كنند و علاقه زیادی به خوردن ترشی، سركه، تمر هندی، ماست، قره‌قروت و امثال آن دارند. افرادی كه دارای چنین طبعی هستند، اگر در مورد غذای مصرفی روزانه خود دقیق نباشند، بیشتر در معرض بیماری ام.اس قرار می‌گیرند.‌

عموماً در بیماران مبتلا به ام.اس، ‌‌PH خون گرایش به حالت اسیدی دارد و اگر این حالت بر اثر نوع تغذیه تكرار شود، بیمار در معرض حملات مداوم قرار خواهد گرفت و حال بیمار به مرور رو به وخامت خواهد رفت. جالب توجه اینكه این نوع بیماران علاقه وافری به مصرف غذاهای دارای حالت اسیدوز نشان می‌دهند، مانند: ماست، بستنی، ترشی، تمر هندی، ماهی و امثال آن.

این‌گونه بیماران باید از مصرف غذاهای اسیدی دوری جویند تا بدین وسیله از پیشرفت بیماری جلوگیری به عمل آورند. برای پیشگیری از این بیماری در سایر افراد نیز می‌توان مصرف متعادل مواد غذایی به‌ویژه اجتناب از مواد غذایی اسیدی را توصیه كرد.

غذا و احساسات در مبتلایان ام اس

بسیاری از مبتلایان به ام اس از افسردگی در زمانهای مختلف رنج می‌برند. عكس‌العمل افراد در مواجه با افسردگی متفاوت است. بعضی از افراد هنگامیكه افسرده هستند با مصرف برخی از غذاها ناراحتی خود را كاهش می‌دهند. مثلاً مقدار زیادی سیب زمینی سرخ شده، ماكارونی با پنیر و یا غذاهای مورد علاقه خود را می‌خورند. بنابراین خطر دریافت چربی، شكر و كالری اضافی سلامتی آنها را تهدید می‌كند. اما بعضی از افراد زمانیكه افسرده می‌شوند، اشتهایشان كاهش می‌یابد. بنابراین مهم است كه بدانید احساس افسردگی چه تأثیری بر نحوه تغذیه و سلامتی شما می‌گذارد. در این مواقع سعی كنید از پزشك برای درمان افسردگی خود كمك بگیرید. افسردگیهای شدید با تجویز برخی داروها قابل درمان است.

نگرانیهایی در مورد مثانه:
مشكلات مثانه ممكن است قابل درمان باشد. با پزشك خود به محض دیدن اولین علامت مشورت كنید. ترس از تكرر ادرار و كاهش كنترل آن باعث می‌شود بسیاری از افراد مبتلا به MS كه مشكلات مثانه دارند مایعات خود را محدود كنند. محدودیت در دریافت مایعات ممكن است باعث كم آبی، خشكی دهان، بلع دشوار، كاهش اشتها، یبوست، و حتی كمبود بعضی از مواد مغذی گردد. نوشیدن 6 تا 8 اونس آب یا مایعات در هر روز ضروری است.


برای اینكه مایعات كافی دریافت كنید، روشهای زیر را بكارگیرید:
* سعی كنید از نوشیدن آب لذت ببرید، زمانیكه با یك منبع آب مواجه می‌شوید، سعی كنید یك جرعه از آن بنوشید.
* یك بطری قابل حمل آب همیشه باخود داشته باشید.
* در میان وعده‌ها و در وعده‌های اصلی غذا از آب میوه، شیر و یا آب استفاده كنید.
* نوشیدنیهای غنی از كافئین را محدود كنید مثل قهوه، چای، كولا و سایر نوشیدنیهای غیر الكلی. كافئین به عنوان دیورتیك (ادرار آور) عمل می‌كند و باید كسانیكه مشكلات مثانه دارند از آن اجتناب كنند.
* اگر الكل می‌نوشید، در مصرف آن محتاط باشید. الكل مواد مغذی كم ولی كالری بالایی دارد. الكل از فعالیتهای حیاتی مربوط به سیستم عصبی مركزی می‌كاهد و باعث افزایش مشكلات مربوط به تعادل بدن می‌شود. و ممكن است باعث تحریك مثانه و تشدید مشكلات مربوط به مثانه گردد.
اگر شما مستعد ابتلا به عفونتهای ادراری هستید، نوشیدن مایعاتی كه به اسیدی شدن ادرار كمك كند، می‌تواند از این عفونتها جلوگیری كند. از نمونه آنها می‌توان آب آلو، زرد‌آلو، سیب و نوعی توت قرمز به نام کرانبری را نام برد. از غذاها یا مایعاتی كه ادرار را قلیایی می‌كنند اجتناب كنید مثل آب مركبات (آب پرتقال و گریپ فروت)، گوجه فرنگی، سیب زمینی، لوبیای چشم بلبلی و آنتی اسیدهای محتوی بی‌كربنات سدیم.


تنظیم حركات روده:
یبوست ممكن است در نتیجه ام اس یا عادات شما باشد. در هر صورت ناامید نشوید و از روشهای زیر بهره بگیرید:
* مقدار فیبر مصرفی خود را افزایش دهید. فیبر رژیمی‌ماده‌ای است كه در غلات، مغزها، دانه‌ها، سبزیجات و میوه‌ها یافت می‌شود و قابل هضم و یا قابل جذب توسط بدن نمی‌باشد. (مواد غذایی حیوانی محتوی فیبر رژیمی‌نمی‌باشند).
* رژیمی ‌كه محتوی 25 تا 30 گرم فیبر در هر روز باشد به بهبود عملكرد روده‌ها كمك می‌كند. در ضمن این مقدار فیبر می‌تواند باعث احساس سیری شده و مقدار دریافت غذای شما را كاهش دهد.
* برای افزودن فیبر به رژیم غذایی با مقادیر كم شروع كنید، زیرا افزودن مقدار زیادی فیبر به طور ناگهانی، باعث نفخ، دل درد، اسهال و یا سایر علائم می‌گردد و شما را از انجام این كار منصرف می‌كند.
* سعی كنید در هر وعده اصلی غذایی یا در میان وعده‌ها از میوه‌‌ها استفاده كنید.
* از انواع لوبیاها، نخودها و عدس بیشتر استفاده كنید.
* از برنج قهوه‌ای، ماكارونی تهیه شده از گندم با سبوس و جو (به عنوان غلات كامل) بیشتر استفاده كنید.
* با استفاده از خشكبار و انواع سبزیهای خام میان وعده‌های خوشمزه تهیه كنید.
اگر تصور می‌كنید خوردن این مقدار فیبر مشكل است می‌توانید از مكملهای فیبر استفاده كنید. یك قاشق غذاخوری ازاین مكملها، 15 گرم فیبر دارد. مكملهای فیبر ملین نمی‌باشند.
ولی قبل از استفاده از آنها، حتماً با پزشك خود مشورت كنید.
* فراموش نكنید كه فیبر مقدار قابل توجهی آب جذب می‌كند، بنابراین زمانیكه فیبر دریافتی خود را افزایش می‌دهید، مایعات كافی بنوشید.
* علاوه بر مصرف فیبر، فعالیت فیزیكی می‌تواند از بروز یبوست در شما جلوگیری كند.
توجه داشته باشید كه عدم كنترل مدفوع در بیماری MS اغلب به دلیل یبوست اتفاق می‌افتد.


از كاهش توده استخوانی جلوگیری كنید:
مبتلایان به MS ممكن است در معرض خطر پوكی استخوان یا استئوپروز قرار گیرند. پوكی استخوان در مبتلایان به MS به دلیل عدم تحرك، رژیم فقیر از كلسیم، و استفاده از داروهای استروئیدی (كورتونها) پدید می‌آید.


به منظور پیشگیری از پوكی استخوان به نكات زیر توجه كنید:
* مواد غذایی غنی از كلسیم بخورید مثل فرآورده‌های لبنی كم چرب، سبزیجات برگ سبز تیره، ماهی همراه با استخوانهای خوراكی آنها، و بعضی از مواد غذایی غنی شده مثل آب پرتقال و سریال. در مصرف پروتئین، كافئین و سدیم تعادل را رعایت كنید، چون این مواد در جذب كلسیم تداخل می‌كنند.
* ویتامین D به میزان كافی دریافت كنید. این ویتامین، یك ماده مغذی مهم در جذب كلسیم محسوب می‌شود. به شرط اینكه پوست بدن در معرض نور كافی خورشید به طور مستقیم قرار گیرد، بدن می‌تواند مقدار كافی از این ویتامین را بسازد، ولی بسیاری از مبتلایان به MS به منظور جلوگیری از خستگی ناشی از گرما از نور خورشید دوری می‌كنند. بنابراین مطمئن‌ترین انتخاب برای این بیماران استفاده از مكملهای ویتامین D تحت نظر پزشك است.
* فعالیت داشته باشید. ورزشهایی را انتخاب كنید كه استخوانهایتان تحت تحمل وزن بدنتان قرار گیرند.


مشكلات مربوط به جویدن و بلعیدن:
* نوشیدنیهای نسبتا غلیظ بلعیدن را آسانتر می‌كنند، ازاین نوشیدنیها می‌توان به آب میوه‌های ژلاتینی، سسهای میوه‌‌ای، شربتها و پودینگها اشاره كرد.
* مواد غذایی كه به آسانی خرد می‌شوند مثل انواع چیپسها، كراكرها، نان سوخاری و كیكها می‌توانند بلعیدن را مشكل‌تر كنند از اینگونه مواد غذایی اجتناب كنید.
* مواد غذایی نرم‌ نیازی ندارند كه زیاد جویده شوند. از سیب زمینی له شده و پخته شده به جای سرخ شده استفاده كنید به جای استفاده از میوه‌ها و سبزیهای خام از پخته آنها استفاده كنید. در صورت لزوم از مخلوط كن برای نرم كردن مواد غذایی استفاده كنید.
* سعی كنید از لقمه‌های كوچك غذا استفاده كنید تا زمانیكه دچار مشكلات بلع هستید از جویدن آنها خسته نشوید.


ام اس و مشكلات دیگر:
مبتلایان به ام اس معمولاً مشكلات دیگری هم دارند. دیابت، فشار خون بالا، كلسترول بالا مشكلاتی است كه معمولاً مبتلایان به ام اس به آن دچار می‌شوند و نیاز دارند كه از رژیمهای غذایی خاص و داروها استفاده كنند. رژیم شناسان می‌توانند اطلاعات تغذیه‌ای مناسبی رادر اختیار این بیماران قرار دهند.

ورزشی موثر برای مبتلایان به ام اس

در این مطلب به ورزش هایی اشاره می شود که برای مبتلایان به ام اس بسیار مفید بوده و قابلیت مغز را بر می گرداند.

انجام ورزش‌هایی همچون بدن‌سازی و ایروبیک سبب حفظ بهتر قابلیت‌های مغز و اعصاب در بیماران مبتلا به ام‌اس می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، پژوهشگران دانشگاه ایلینواز و ماساچوست در تحقیقی که مشروح آن در مجله Brain Research به چاپ رسید اعلام کردند قسمت‌های آسیب‌دیده مغز بیماران مبتلا به ام‌اس در افرادی که ورزش می‌کنند کندتر تخریب می‌شود.
به نظر می‌رسد که ورزش‌هایی همچون بدن‌سازی و ایروبیک روی بخش‌هایی از مغز که در برابر ام‌اس آسیب‌پذیرترند نقش محافظتی داشته و سبب می‌شود قشر خاکستری مغز در حجم گسترده‌تری حفظ شود.

*چند نکته مهم ورزش می‌تواند به تخفیف علائم msکمک کند.اما بسیار مهم است كه برای موفق شدن، احتیاط‌های لازم را در یك برنامه‌ی ورزشی در نظر بگیرید.

نكته‌ی مهم دیگر این است كه بیش از حد به ورزش نپردازید. انجام فعالیتهای ورزشی در بیماران مبتلا به MS باید با احتیاط انجام گیرد و حركات كششی موجب آسیب نشود. اگر در ورزش افراط كنید ممكن است موجب كشیدگی عضلات و آسیب به سیستم عضلانی شوید. افزایش درد در عضلات منجر به خستگی بیش از حد و وارد شدن استرس به بدن و ذهن می‌شود. قبل از آغاز برنامه‌ی ورزشی با پزشك خود مشورت كنید.

پزشك شما ممكن است چه توصیه‌هایی برای شما داشته ‌باشد؟
* در باره‌ی نوع ورزشی كه مناسب شماست و انواعی از ورزش كه باید از آن اجتناب كنید.

* درمورد شدت فعالیتی كه باید داشته باشید.

* درباره‌ی دوره و مدت زمانی كه باید ورزش كنید و در مورد محدودیتهای فیزیكی شما.

مراجعه به سایر متخصصان مانند فیزیوتراپیست می‌تواند به شما كمك كند. فیزیوتراپیست می‌تواند با توجه به نیاز شما نوع ورزشی كه مناسب شما باشد را طراحی كند. در این صورت ورزشی كه متناسب با علائم بالینی، شكل بدن، نیروی بدنی و سلامت كلی شماست انجام می‌شود.

چگونه می‌توانید با ایمنی ورزش كنید؟
* همیشه قبل از شروع ورزش با نرمش مناسب بدن را گرم كنید و پس از ورزش نیز با نرمش آرام بدن را سرد كنید.

* به آرامی‌پیش بروید. مثلا اگر قرار است كه 30 دقیقه ورزش كنید، با جلسات 10 دقیقه‌ای شروع كنید و به تدریج آن را افزایش دهید.

* در یك محیط امن ورزش كنید. از ورزش در سطوح لغزنده اجتناب كنید، در نور كم ورزش نكنید، قالیچه‌ها را كنار بگذارید و هر چیزی كه ممكن است خطری در حین ورزش برای شما ایجاد كند را دور كنید.

* اگر در تعادل مشكل دارید، هنگام ورزش به یك نرده یا تكیه‌گاه تكیه كنید.

* هر زمانی كه احساس كردید حالتان خوب نیست و یا ممكن است آسیب بببینید ورزش را متوقف كنید.

* فعالیتی را انتخاب كنید كه برای شما جالب باشد و از انجام آن لذت ببرید. ورزشهای ایروبیك آبی، شنا، تای چی و یوگا ورزشهایی هستند كه برای بیماران مبتلا به MS مناسب هستند.

اگر دمای بدن شما بیش از حد افزایش یابد چه اتفاقی خواهد افتاد؟
برخی از افراد مبتلا به MS به گرما حساس هستند. به این معنا كه در مواقعی كه بدن گرم می‌شود و دمای آن افزایش می‌یابد علائم بیماری دوباره پدیدار شده و یا بدتر می‌شوند. در هنگام ورزش دمای بدن افزایش می‌یابد.

چگونه می‌توان از افزایش بیش از حد دمای بدن جلوگیری كرد؟
* در ساعات گرم روز ، ورزش نكنید و از ورزش در ساعات 10 صبح تا 3 بعد از ظهر خودداری كنید. اگر بیرون از منزل ورزش می‌كنید، سعی كنید صبحها و یا عصرها ورزش كنید.

* مقدار زیادی مایعات خنك بنوشید.

* مراقب حالتهای بدن خود باشید. اگر دچار علائمی‌شدید كه قبل از ورزش آنها را نداشتید، آرامتر ورزش كنید و یا ورزش را متوقف كنید تا بدنتان خنك شود.

* شنا، ورزشهای آبی و نرمشهای آبی ایروبیك بدن شما را حین ورزش خنك نگه می‌دارند. قبل از ایكه وارد آب شوید در باره‌ی دمای آب استخر از مسئول استخر سؤال كنید. همچنین مطمئن شوید كه سطوح لغزنده در اتاق كمدها و در اطراف استخر وجود نداشته باشد.

بیماری ام اس با کندر قابل درمان است

عضو فرهنگستان گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: براساس آخرین تحقیقات انجام شده برروی گیاه کندر مشخص شد که این گیاه قابلیت درمان بیماری ناعلاج ام اس را دارد.
فریبرز معطر درگفتگو با خبرنگار سلامت نیوز افزود: درطب اسلامی و ایرانی گیاه کندر را فقط به عنوان زیاد شدن حافظه می شناختند و این درحالی که بر اساس تحقیقات صورت گرفته در بین سالمندان اصفهانی مشخص شد که اثر ضد التهابی دارد و باعث کاهش درد دست و زانو افراد مسن و فعالیت بیشتر آنها می شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون درآلمان از این دارو برای درمان سرطان مغزو جلو گیری از خونریزی روده استفاده می کنند بیان داشت: درتحقیقات به عمل آمده برروی سالمندان اصفهانی به مدت یک هفته به صورت روتین گیاه کندر در قالب دو کپسول پانصد میلی گرمی به آنها داده می شد که بیش از نود و هفت درصد بر ضریب هوشی آنها اضافه شد.
عضو فرهنگستان گیاهان دارویی کشور اظهارداشت: با توجه به اینکه عوارض التهابی در سلول های مغز علت اصلی بیماری ام اس شناخته شد به گونه ای که باعث خونریزی و التهاب در مغز بیماران می شود باعث شد که از گیاه کندر برای مهار پروستو گلاندین ها و لوکوترین التهابات مغز استفاده شود و به درمان بیماری ام اس کمک کنیم.
وی تصریح کرد: هم اکنون بیماران ام اس با داروهای اینترفرون درمان می شوند که به خاطر هزینه های سنگین آن بسیاری از بیماران دررنج هستند بنابراین سعی داریم از گیاه کندر درقالب کپسول ممرال برای این بیماران استفاده کنیم.

امیدواری به یافتن روش جدید برای درمان ام اس

محققان علوم پزشکی با آزمایش روی موش آزمایشگاهی ، روشی نوین برای درمان بیماری ام اس و بیماری های مشابه آن ، یافته اند.

بر اساس مقاله ای که محققان در شماره اخیر نشریه پزشکی مولکولی منتشر کردند ، نوعی مولکول پروتئینی به نام تی اس پی او وجود دارد که می توان از آن به عنوان هدف جدید برای یافتن روش های درمان ام اس استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این مولکول روی سطح خارجی میتوکندری یا همان موتور سلول قرار دارد و محققان دریافتند می توان از آن به عنوان هدفی جدید برای جلوگیری از تخریب غلاف میلین نورون ها ( سلول های عصبی ) ، بهره برد.

دکتر ونبین دنگ رئیس گروه محققان می گوید این پروتئین ، تاثیری محافظتی در بیماری ام اس دارد و کشف جدید ، روی الگوهای حیوانی ، کاملا موفقیت آمیز بوده است.

محققان امیدوارند بتوانند داروهایی بر اساس تاثیر بر این هدف پروتئینی بسازند که با آنها ،‌ بیماری ام اس را درمان کنند.

 بیماری ام.اس ( مولیتپل اسکلروزیس ) یکی از شایع ترین بیماری های سیستم اعصاب مرکزی ( مغز و نخاع ) است و بر اثر تخریب غلاف میلین ایجاد می شود.

میلین غلافی است که فیبرهای عصبی را احاطه می کند و در انتقال سریع امواج عصبی نقش بسیار مهمی دارد.

در حالت طبیعی با وجود این غلاف امواج عصبی به سرعت منتقل شده و موجب توانایی بدن در ایجاد حرکات هماهنگ و موزون می شوند.

در بیماری ام.اس این غلاف عصبی به تدریج تخریب می شود و بدین ترتیب امواج عصبی از مغز به خوبی منتقل نمی شود و علایم مختلف بیماری ام.اس ظاهر می شود.

این بیماری مسری نبوده و از دسته بیماری های ارثی هم محسوب نمی شود، اما نقش ژنتیک در ایجاد آن تایید شده است.

در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد اما شیوه های درمان موجود در تغییر سرعت روند بیماری مؤثر هستند.

علایم بیماری ام.اس، بسته به اینکه چه منطقه ای از سیستم اعصاب مرکزی گرفتار شده باشد، بسیار متغیر هستند و الگوی بیماری ام.اس از هر فردی به فرد دیگر متفاوت است.

این علایم حتی در یک فرد خاص در طول سیر بیماری تغییر می کند. اختلالات بینایی ،  تاری دید ، دو بینی ، حرکات غیر ارادی و سریع چشم و به ندرت از دست دادن کامل بینایی ،‌ اختلالات تعادل ،‌ لرزش ، عدم تعادل در راه رفتن ، سرگیجه ، ضعف و کرختی اندام ها ، برخی از علائم این بیماری محسوب می شوند.

کشف جدید محققان برای درمان ام اس

محققان علوم پزشکی با روش ام آر آی ، به کشف جدیدی در زمینه علوم اعصاب دست یافتند که می توان از آن برای درمان برخی مشکلات دستگاه عصبی همچون بیماری ام اس استفاده کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محققان دانشگاه ناتینگهام در مقاله ای که در شماره اخیر نشریه یافته های آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شد، اعلام کردند با استفاده از روش ام آر آی می توان مسیری را که یک عصب ، تحت کنترل دارد تعیین کرد و محدوده عمل آن عصب را تشخیص داد.
ماده سفید مغز، حاوی میلیاردها فیبر عصبی میکروسکوپی است که از طریق پیام های الکتریکی کوچک ، اطلاعات را انتقال می دهند.
برای افزایش سرعت انتقال این پیام ها، هر رشته عصبی از غلافی به نام میلین احاطه شده است.
اکنون محققان این دانشگاه تحت سرپرستی دکتر اما راینر دریافتند می توان با استفاده از تصاویر ام آر آی ، مسیر عصب را تشخیص داد و در نهایت عملکرد آن را بررسی کرد. محققان امیدوارند این یافته ، روشی نوین برای درمان ام اس ایجاد کند.
بیماری ام.اس ( مولیتپل اسکلروزیس ) یکی از شایع ترین بیماری های سیستم اعصاب مرکزی ( مغز و نخاع ) است و بر اثر تخریب غلاف میلین ایجاد می شود.
میلین غلافی است که فیبرهای عصبی را احاطه می کند و در انتقال سریع امواج عصبی نقش بسیار مهمی دارد.
در حالت طبیعی با وجود این غلاف، امواج عصبی به سرعت منتقل شده و موجب توانایی بدن در ایجاد حرکات هماهنگ و موزون می شوند.  
در بیماری ام.اس این غلاف عصبی به تدریج تخریب می شود و بدین ترتیب امواج عصبی از مغز به خوبی منتقل نمی شود و علایم مختلف بیماری ام.اس ظاهر می شود.
این بیماری مسری نبوده و از دسته بیماری های ارثی هم محسوب نمی شود اما نقش ژنتیک در ایجاد آن تایید شده است.
هم اکنون هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد اما شیوه های درمان موجود در تغییر سرعت روند بیماری مؤثر هستند.
علایم بیماری ام.اس، بسته به اینکه چه منطقه ای از سیستم اعصاب مرکزی گرفتار شده باشد، بسیار متغیر هستند و الگوی بیماری ام.اس از هر فردی به فرد دیگری متفاوت است.
این علایم حتی در یک فرد خاص در طول سیر بیماری تغییر می کند.
اختلالات بینایی،  تاری دید، دو بینی، حرکات غیر ارادی و سریع چشم و به ندرت از دست دادن کامل بینایی،‌ اختلالات تعادل،‌ لرزش، عدم تعادل در راه رفتن، سرگیجه، ضعف و کرختی اندام ها، برخی از علائم این بیماری محسوب می شوند.

نظرات26


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


**(بگـذار سرنـوشت هـر راهی را کـه میخواهـد برود، مـا راهمـان جداست** .......این ابـرهـا تـا میتواننـد ببـارنـد، مـا چتـرمان خداست)**=هرچی هستی همون باش و هرچی نیستی نگو کاش...... ......به بهترین سایت کاربردی خوش آمدید.دوستان منتظر نظرات خوبتون هستیم....
تاریخ روز
پخش آهنگ
آخرين مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ❤❤بهترین سایت کاربردی❤❤ و آدرس p30fullset.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان
آی پی شما
Your IP Adress